Vanessa Leporati
Möt dina kunder med omtanke och få stolta medarbetare och bättre resultat!
30 års erfarenhet av sälj har gett Vanessa betydande insikter om olika kunders behov.

Bakgrund:
Vanessas intresse för kommunikation väcktes tidigt i livet. Som 12-åring flyttade hon med min familj från Italien till Sverige utan att kunna språket, en otroligt lärorik upplevelse i kommunikation. Genom sitt första extrajobb när hon var 12, hade hon turen att träffa sin mentor, Vera Harold, som lärde Vanessa grunderna i sälj och kundbemötande.
Där och då blev Vanessa uppfylld av den magi som kan uppstå i mötet med kunden och förstod att det var hennes kall. Sedan dess har hon arbetat med sälj och kundrelationer inom många olika branscher i över 30 år. Det har gett Vanessa gedigna insikter om hur man möter kunder, behovet av rätt ledarskap och samarbete i teamet och en bred förståelse för både kundens, säljarens och leverantörens behov. Handel och möte mellan människor är hennes passion. Vanessas kunskaper inom kommunikation, psykologi, affärskunskap, ekonomi och projektledning ger henne en bred och stabil grund i min roll som affärsutvecklare och expert på sälj och kundbemötande.
Föreläser om:
Försäljning
Kundbemötande
Kundservice
Affärsutveckling
Kommunikation
Ekonomi
Boka Vanessa Leporati föreläsning
Föreläsare & Utbildare. Vanessa föreläser och håller workshops om sälj, kundbemötande, ledarskap och samarbete. Alltid anpassade för de företag eller organisationer som är hennes kunder. Branscherna är många, allt från detaljhandel, B2B inom både näringsliv och offentlig sektor, eller sjukvården. Många verksamheter står idag inför stora utmaningar. Digitaliseringen, Covid, Ukraina kriget, finanskrisen och andra svåra utmaningar i omvärlden har ändrat spelplanen på bara några år. Idag är kunder mer pålästa, mer krävande och mindre lojala mot varumärken. De har samtidigt höga förväntningar på service, engagemang, leverans och utbud. Att ge kunden rätt bemötande och en minnesvärd upplevelse är mer betydelsefullt än någonsin i dagens hårda och globala, konkurrens.
Moderator. Vanessa är ofta anlitad som moderator. I den rollen är hon en trygg sparringpartner inför eventet. Professionell och bekväm både på scenen och framför kameran. Hon modererar även hybrida event. Vanessa ser självklart till att sätta sig in i er bransch och målet med eventet där hon även kan bidra i förberedelsefasen. Samtidigt kommer hon att vara lyhörd och redo att fånga upp stämningen och behovet i rummet. För Vanessa är energi, humor och inlevelse viktigt för att ge publiken en minnesvärd, inspirerande och lärorik upplevelse.
Sälj med omtanke och medvetenhet
En föreläsning om vad som krävs för att de som jobbar i butik ska känna trygghet och stolthet för att kunna göra sitt bästa, där kunden är i fokus och där målet är ökad försäljning. Föreläsningen anpassas efter varje företags unika nuläge och behov. Föreläsningar finns för både butikschefer och säljare.
-
Konkurrens – vad är det
-
De olika stegen i säljprocessen
-
Självinsikt
-
Det egna ansvaret
-
Kundpsykologi
-
Merförsäljning
-
Produktkunskap
-
Säljteknik
Möt med omtanke och självinsikt
En föreläsning som med både allvar och humor bringar individen och teamet till en större självinsikt och där vi höjer medvetenheten kring samarbete och/eller kundbemötande. Anpassas helt till ditt företags unika nuläge och behov. Passar lika bra för privata företag som för offentlig sektor.
-
Konkurrens
-
De olika stegen i relationsskapande
-
Självinsikt
-
Det egna ansvaret
-
Kundpsykologi
-
Omtanke – vad är det
-
Mötesteknik
INNEHÅLL
Kostnadsfri förfrågan